Dosya silme işlemi geri alınamaz.
Bu dosyayı silmek istediğinizden emin misiniz?


Gelişim hem biyolojik faktörlerden hem de çevreden etkilenir.
Gelişimde bireysel farklılıklar söz konusudur. Her birey benzer süreçleri farklı dönemlerde yaşayabilir.
Gelişimde bir sıra vardır.
Gelişim baştan ayağa doğrudur. Çocuk önce başını tutmayı sonra oturmayı ardından yürümeyi öğrenir.
Gelişim içten dışa doğrudur. Çocuk önce nesneye uzanır, onu elleriyle kavrar daha sonra parmaklarını kullanmaya başlar.
Gelişim genelden özele doğrudur. Çocuk önce büyük kas kontrolünü ya da sonra küçük kas kontrolünü kazanır (önce ellerini kullanmayı daha sonra kalem tutmayı öğrenir)
Gelişimin hızı her yaşta aynı değildir.
Gelişim tüm alanlarıyla bir bütündür. Herhangi bir gelişim alanının aksaması diğer alanları da olumsuz etkileyebilir.
Gelişim devamlılık gösterir, yaşam boyu devam eder.
Çizim ve boyama araç- gereçleri
Üç boyutlu ürünler (kil, oyun hamuru, ahşap, dokuma)
Artık materyallerle kolaj
Boya çeşitleri
Çeşitli ebatlarda fırçalar, kalemler
Kum
Figürler (hayvan- insan vb)
Kuklalar
Kuklalı kitaplar
Oyuncak telefonlar
Oyuncak bebek
Çeşitli dillerde şarkılar
Marakas
Ksilefon- Metalofon
Çelik Üçgen
Zil
Kastanyet
Artık materyallerle oluşturulan ritm aletleri (Marakas vb)
Arabalar
Bloklar
Legolar
İp atlama ve ip oyunları
Oyuncak Bowling
Top
Büyük yaş grubu çocukları öz- kontrol ve öz- bakım becerileri konusunda bağımsız hareket edebilir.
Öz-güven becerilerini çeşitli yollarla ifade edebilirler.
Yaşıtları ile rekabet içinde olmayı severler.
Yaşıt öğrenimi ve model alma belirgin özellikleri arasındadır.
Kuralları takip edebilirler ve kurallara uymamanın doğuracağı sonuçlardan haberdardırlar.
Halen somut düşünme dönemindedirler.
Mantık ve muhakeme becerileri iyi bir düzeye gelmiştir.
İlköğretime hazırlık aşamasında oldukları için okuma- yazmaya hazırlık, matematiksel işlemler, sayılar ve kavramlar ile ilgili çalışmalar ilgilerini çekmektedir.
Oynadıkları oyunlar artık daha uzun süreli, detaylı ve kurallıdır.
Mizah ve espri anlayışı gelişmeye başlar
Duygusal olarak hassas oldukları bir dönem yaşarlar ancak mantıklı açıklamalar yapıldığında durumu kabullenmekte sıkıntı çekmezler.
Fiziksel aktivite ve beceriler ön plandadır,
Oldukça enerjiklerdir
Kız ve erkek çocuklar hemcinsleri ile oynamayı daha çok tercih ederler
Cinsiyet algısı belirginleşmiştir
Problem çözme becerileri, inisiyatif kullanma, kendi sınırlarını görme, sorgulama, soru sorma özellikleri ön plandadır
Hayali arkadaşlıklar, bazı kaygı ve korkuların görülebildiği bir dönemdir
Orta grupta bulunan çocukların oyuncak, malzeme ve materyaller seçimleri ve kullanımları sosyal- duygusal gelişimleri açısından önemli bir role sahiptir.
Alıcı dil ve ifade ediş becerileri hızla ilerleyen kelime dağarcıkları ile birlikte oldukça iyi düzeydedir
Benmerkezci dönemdedirler
Dil gelişimleri oldukça hızlıdır
Sosyal iletişimin ve arkadaşlık kurmanın adımlarını atarlar
Ne? Neden? Ne zaman? Ne için? Nereden? Gibi soruları sıklıkla sorarlar
Soyut kavramlar ve kelimeleri merak etmeye başlar
Cinsiyetlerinin temel özelliklerini anlamaya başlarlar
Tuvalet eğitimini kazanırlar
Hayal güçlerini çok aktif kullanırlar
Öz bakım becerilerinin çocuk tarafından daha bağımsız şekilde gerçekleştirildiği bir yaş dönemidir.
Cinsiyeti takdir eden ama ayrımcılığa teşvik etmeyen
Farklılıkları anlatan ama önyargı uyandırmayan
Destekleyen, motive eden, cesaretlendiren ama zorlamayan
Eğlendiren, geliştiren, rekabet ettiren ama hırslandırmayan
Heyecanlandıran, teşvik eden ama şiddete yöneltmeyen
Resimleri net, anlaşılır, eğer metin varsa onunla uyumlu
Baskı kalitesi yüksek
Çocuğun yaş ve gelişim seviyesine uygun
Dil- yazım kurallarına uygun
İfade bozukluğu olmayan
Kavram kargaşasına yol açmayan
Direkt mesajlar içermeyen
Çocukta korku, kaygı, endişe uyandırmayan kitaplar seçmenizi öneriyoruz.
Temel kavram kitapları
Resimli hikaye kitapları
Kukla, 3 boyutlu materyal, renk, doku, ses içeren kitaplar
Masal- Hikaye kitapları
Kavram Kitapları
Çocuğun ilgi ve merakına yönelik bilgilendirici kitaplar
Etkinlik kitapları
Masal- Hikaye kitapları
Kavram Kitapları
Çocuk ansiklopedileri
Seri kitaplar, dergiler ve yayınlarİşbu form, 6698 Sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu'nun 10.maddesinde düzenlenen Veri sorumlusunun aydınlatma yükümlülüğü hükümleri kapsamında veri sorumlusu sıfatıyla Üs Markalar Birliği Yönetimi Hizmetleri ve Ticaret A.Ş. tarafından Tarafınıza sunulan Aydınlatma Metninin ardından Kişisel Verilerinizin İşlenmesi ve aktarılması ile ilgili açık rıza tercihlerinizi almak için sunulmaktadır.
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanununa uygun olarak Ad Soyad Cep Telefonu Numarası, E-posta adresi, okul açmak istediğiniz il ve ilçe şeklindeki kişisel verileriniz;
6698 Sayılı Kanunda açık rıza alınmasına gerek olmayan hallere ek olarak, sizinle iletişime geçilebilmesi, başvurularla ilgili istatistiksel analiz yapılabilmesi, franchise koşullarının sizlerle paylaşılabilmesi, franchise sistemi ile ilgili bilgi verilebilmesi amaçlarıyla işlenecek;
Yukarıda sayılan sebeplerle yurt içinde gerçek kişiler ve özel hukuk tüzel kişileri, hissedarlar, iştirak ve bağlı ortaklıklarımıza, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize,, yetkili kurum ve kuruluşlara, topluluk şirketlerine aktarılabilecekir.
| ŞİRKET LOGOSU | ![]() |
| ŞİRKET ÜNVANI | Üs Markalar Birliği Yönetimi Hizmetleri ve Ticaret A.Ş. |
| SÜREÇ ADI | KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI UYUM SÜRECİ |
| KOD | KVK - 07 |
| BELGE ADI | İNTERNET SİTESİ ELEKTRONİK FORM BİLGİLENDİRME |
| AÇIKLAMA | İnternet sitesindeki elektronik formlara onay kutusu olarak eklenebilir. |
| İLK OLUŞTURULMA TARİHİ | 29 OCAK 2019 |
| SON GÜNCELLEME TARİHİ | AĞUSTOS 2019 |
| SÜRÜM BİLGİSİ | AĞUSTOS 2019 |
Veri Sorumlusu : Üs Markalar Birliği Yönetimi Hizmetleri ve Ticaret A.Ş.
Mersis no :0919054490100001
E-posta adresi : kvkk@kucukseyler.com.tr
Fiziki Posta adresi : Atatürk mah. Girne cad. Ortanca sokak no: 4/A1 Ataşehir/İstanbul
